مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اردبیل

 این مرکز در دهه فجر سال 1383 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان " سعید وثوقی ایرانی" نام گذاری شده و فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی خود را با هدف خدمت به فرزندان این مرز و بوم آغز نمود.



خدمات مرکز :

 

  کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6 سال کامل تا 18سال

  اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

بخش های مرکز :

 

  دارای  یک کتابخانه ثابت ویک واحد سیار

امکانات ویژه مرکز :

 

  سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق قصه گویی / 1کارگاه هنری و 1 کارگاه ادبی

امکانات کارگاهی :

 

  کارگاه نقاشی / کارگاه سفال / کارگاه ادبی

خدمات فراگیر :

 

 

روز و ساعات فعالیت :

 

  مرکز در یک شیفت از ساعت 8 صبح الی 14 ظهر / روزهای زوج پسر و روز های فرد دختر

پرسنل :

 

  2 مربی فرهنگی سیار و ثابت- ۱ مربی مسئول مرکز - 1نفر نیروی هنری – 1نفر نیروی ادبی و 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :

 

  داشتن حداقل ۶ سال تا ۱8 سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


نشانی :

 

  اردبیل، اسلام آباد وحدت 4 خییابان شهید فخریزاده نبش کوچه نسیم 1و 2

تلفن :

 

  تلفن :  04533477766

مسئول مرکز :

 

  خانم رقیه پرواره 


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

  • 1399/06/03 - 08:33
  • تعداد بازدید: 1751
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بررسی گستره صدای انسانی بر روی ساز مرجع؛

موضوع دومین نشست مجازی انجمن سرود کانون استان اردبیل

با حضور سهیل مطیعا، نوازنده و آهنگساز،دومین نشست مجازی انجمن سرود کانون پرورش فکری استان اردبیل به موضوع «بررسی گستره و تطبیق صدای انسانی بر روی ساز مرجع» اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست، سهیل مطیعا، نوازنده و آهنگساز، با اشاره به مطالب جلسه قبل و یادآوری نکات مهم، به معرفی الفبای زبان موسیقی و اهمیت آن، نام نت‌ها، علامت اختصاری آن‌ها، جایگاهشان بر روی ساز مرجع و صداهای زیروبم بر روی ساز مرجع پرداخت.

مطیعا گفت: پیانو، ساز مرجع یا همان ساز مادر است و محدوده کامل از صداهای زیروبم را دارد، یعنی خارج از آن ازنظر فرکانس آزمایشگاهی صدایی وجود ندارد.

وی در ادامه با ارائه تصاویر، جایگاه 7 نت و اُکتاو را توضیح داده و اعضا را بامعنی لغوی اُکتاو آشنا کرد، راه‌های تشخیص صدای انسانی (آلتو، سوپرانو، تنور و باس) و جایگاه آن‌ها بر روی ساز مرجع، آگاهی و شناخت نسبت به نت‌ها و محدوده صدایی آن‌ها هنگام آزمودن صدا با توجه به محدوده‌ای که ساختار و آناتومی حنجره هر فرد دارد، ازجمله موارد مطروحه بود.

گفتنی است، این نشست با حضور آذر مشهدی، کارشناس مسئول واحد آفرینش‌های هنری کانون کشور، 50 نفر از مربیان و اعضای فعال، کارشناس فرهنگی حوزه دو کانون استان با محوریت «بررسی گستره و تطبیق صدای انسانی بر روی ساز مرجع» روز شنبه یکم شهریورماه 1399در فضای مجازی برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت